6 věcí, které by jste měli vědět o Gwentu

Rubriky: Gwent: Karetní hra | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem 6 věcí, které by jste měli vědět o Gwentu

Následující článek obsahuje překlad oficiální zprávy CDPR. Názvy karet byly z důvodu anglické lokalizace hry zachovány.

Uzavřená beta Gwent The Witcher Card Game je v provozu a my jsme rádi, že naši hru zkouší čím dál více hráčů. Nejlepší věcí na Gwentu je skutečnost, že se ho můžete naučit opravdu za pár minut. Nicméně i tak vám může několik věcí uniknou a z toho důvodu vám přinášíme několik tipů jak hrát efektivněji. Tak jdeme na to!

 

1. Jste divoká karta

Blafování je jádrem Gwintu a vy s tím musíte počítat. Někdy je to velice snadné– pokud váš soupeř cíleně vyloží určitou kartu počasí, můžete se vsadit, že má v balíčku také kartu Clear Weather. Někdy se však blafování může ubírat jinou, komplikovanější cestou– jako například v situaci, kdy váš soupeř několikrát za sebou vyloží několik slabých nebo v této konkrétní situaci neúčinných karet. Nesnaží se ve vás pouze vyvolat pocit, že vám zdánlivě přenechává vítězství, aby celkovou sílu svých jednotek v závěru prudce navýšil jedinou kartou? I toto může stát.

Nesmíte zapomenou, že blafování může přinést vítězství i vám. Dokonce i v případě, že jste na začátku nezískali zrovna nejlepší karty. Vykládejte je tak, že v soupeři vyvoláte pocit, že máte v rukávu nějakou silnou kombinaci a přinuťte ho kolo vzdát.

2. Vyhněte se přetížení svého balíčku

V Gwentu můžete vytvářet balíčky s celkovým počtem 40 a minimálním počtem 25 karet. Tyto limity zahrnují jak jednotky, tak karty speciálních efektů. Co vám tedy brání vytvořit jeden veliký balíček sestávající se ze všech nejsilnějších kombinací a speciálních karet? Odpověď je prostá: čím větší balíček budete mít v ruce, tím menší je šance, že si líznete karty, které se vám budou v nadcházejícím kole hodit nejlépe. Klíčovým pravidlem při vytváření balíčku je nalezení vyvážené kombinace počtu a síly, která se nejvíce shoduje s vašim herním plánem.

I když je lákavé vytvořit balíček skládající se pouze ze samostatných silných jednotek, vytvořte radši několik středně silných a soustřeďte se na jejich vzájemné posilování (4+4 8, 4+4=16 pozn. překladatele). Dobrý nápad pro balíček Monsters je například kladení důrazu na sdružování karet, které při vyložení přivolají do herního pole několik spojenců a vytvoří tak velice silnou kombinaci např. Nekkers nebo Arachas. Dalším příkladem je karta Woodland Spirit, která vám umožní přivolat do hry karty Rabid Wolfes a ty přivolají další spojence. Tato kombinace vám umožní vyloučit z nadcházejícího losování slabší jednotky a zvýšit tak šanci na zisk konkrétního silného komba. Například karta Monster Nest vám umožní tyto spojenecké jednotky klonovat a společně s lektvarem Thunderbolt do hracího pole povolat velice silnou armádu. Pokud váš soupeř nebude ochoten reagovat na tuto kombinaci ztrátou některých karet počasí, můžete velice snadno předvídat, jak asi vypadá jeho taktika do příštího kola a to stávající velice snadno vyhrát.

3. Nevyplácejte všechny své trumfy hned v prvním kole

Nikdy, ale opravdu nikdy nesmíte zapomenou, že k vítězství potřebujete nepřítele porazit ve dvou kolech. V případě, že využijete všechny své silné karty hned v tom prvním, dobrovolně tím dáváte soupeři výhodu do druhého, případně třetího kola. Nemusíte soupeře rozdrtit dvojnásobkem síly jeho jednotek, k vítězství vám bude stačit jediný bod, pokud se však nejedná o kolo poslední, v tom případě do hry můžete vložit plnou sílu a soupeře tak nadobro rozmetat.

Nejlepší nápad jak otevřít novou hru je vykládat takové karty, ze kterých budete mít užitek v dalších dvou kolech. Pro balíček Monsters je nejvhodnější začít hru několika silnými jednotkami a donutit tak protihráče vyložit karty stejné síly nebo větší množství karet slabších, každopádně vám to umožní začít nadcházející kolo se značnou výhodou. Pokud naopak hrajete za balíček Skellige a zaměřujete se na oživování padlých jednotek, aby jste je udělali ještě silnějšími, znamená to, že se vám vyplatí vykládat karty, které mají prospěch právě z této schopnosti již od prvního kola. Bez ohledu na výsledek si můžete být jisti, že vám právě tyto tahy přinesou výhodu do dalších kol.

4. Všímejte si nejen soupeřovy hrací desky

V Gwentu narazíte na několik karet, jejichž efekt zasahuje do obou hracích polí, vašeho a soupeřova, například karta Scorch nebo karty počasí. I když může být lákavé spálit na prach nejsilnější jednotky soupeře, nezapomeňte se nejprve podívat na vaši stranu pole.

5. Pokaždé se snažte měnit sílu a typ jednotek, kterými hrajete

Nenechte svého soupeře jedinou kartou počasí nebo Scorch znehodnotit všechny karty, které máte v jeden okamžik v bitevním poli. Vykládáním karet odlišného typu a síly minimalizujete případné ztráty, které vám soupeř uštědří, když nějakou z těchto karet použije.

6. Snažte se mít v balíčku alespoň jednu odpověď na libovolnou kartu počasí

Představte si, že právě absolutně dominujete hracímu poli například s balíčkem Northern Realms. Máte ve hře tucet Meele jednotek a myslíte si, že už není karta, kterou by vás mohl nepřítel porazit, že vítězství už máte v kapse. Omyl, vás soupeř najednou vytáhne ze svého balíčku kartu Biting Frost a sníží tak sílu všech jednotek (kromě gold) na obou stranách na 1. Aby toho nebylo málo, soupeř také hraje za balíček Monsters a jednotky Divokého honu, které má v první řadě, jsou proti zimě imunní. Nejlepší cestou jak z této situace ven je karta Clear Weather.

Uvidíme se na bojišti!