Heroes desková hra v češtině

Leden- čas shrnout uplynulý rok CDPR

Rubriky: Zaklínač 3 | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Leden- čas shrnout uplynulý rok CDPR

Následující zpráva obsahuje překlad oficiálního prohlášení CD Projektu.

Leden je v kalendáři a konečně i za okny. Znamená to mnoho věcí, v neposlední řadě také to, že jsme na začátku nového roku a nabízí se malé ohlédnutí za tím uplynulým.

V roce 2016 oslavil Witcher 3 své první narozeniny. Od svého vydání v roce 2015 se mu podařilo nasbírat více než 800 ocenění, z nichž 250 bylo ocenění hra roku. Tato čísla jsou důvodem k hluboké hrdosti a radosti pro každého člena týmu, který je teď větší než kdy před tím. V posledním roce jsme také vydali druhý datadisk k Zaklínači 3 s podtitulem O víně a krvi, který tentokrát zavedl hráče do kouzelného království Toussaint a také edici hra roku, jejíž součástí je základní hra se všemi přídavky. Tato dvě vydání po téměř deseti letech ukončila dobrodružství Geralta z Rivie. Při vytváření prvního dílu Zaklínače bychom v žádném případě nečekali, že tím pokládáme základní kámen sérii, která bude mít v budoucnosti na svém kontě více než 20 milionů prodaných kopií.

Konrad Tomaszkiewicz (herní režisér): Při vytváření každého dílu Zaklínače jsme se pokaždé naučili něco nového. Při tvorbě prvního dílu jsme byli pouze malý tým, který se teprve nedávno naučil dělat hry. Na Zaklínači 2 pracovalo už podstatně více lidí a všichni o tvorbě počítačových her věděli obecně mnohem více. To nás inspirovalo ujít těch několik mil navíc, udělat něco lepšího než pouze vylepšenou verzi Zaklínače 1. Rozhodli jsme se tedy pro zcela nový engine a kromě hledání lepších a lepších herních mechanik, jsme se víc než dříve soustředili na příběh. A to se také stalo naší posedlostí.

Pak přišel Divoký hon, Srdce z kamene, O víně a krvi. V těchto titulech jsme mohli konečně naplno zúročit vše, co jsme se za ty dlouhé roky naučili. Vzali jsme vysoce koncentrovanou esenci předchozích dílů a vložili ji do rozsáhlého otevřeného světa.

Samozřejmě jsme teď trochu smutní, loučení taková často bývají. Zároveň jsme však spokojeni s tím kam se Geraltův příběh za ta léto dostal a jakým způsobem ho byl schopen vyprávět.

Kde jedna věc končí, druhá začíná. Za zmínku zde stojí také zaklínačská komunita, skupina jednotlivců tak nadšených, že nás jejich energie inspirovala k práci na dalším projektu. Výsledkem bylo oficiální ohlášení Gwent The Witcher Card Game loni v červnu na E3 v Los Angeles.

Michał Dobrowolski (herní designér): Zdálo se, že hráči mají gwent v Zaklínači opravdu rádi. Upřímně ho měli tak rádi, že nám zanedlouho začínaly přicházet prosby, ať uděláme samostatnou verzi, kterou by hráči mohli hrát s kamarády. Dali jsme dohromady tým a začali pracovat na plné obrátky. Proto prosím věřte mému prohlášení, že Gwent The Witcher Card Game vyrábíme jen a jen pro vás, fanoušky.

Plně hratelná verze byla k nahlédnutí na gamescomu v Kolíně nad Rýnem, pak v Brasil Game Show v Sao Paulu, na IgroMiru v Moskvě a ve Varšavě na Games Week. Jeli jsme také do Seattlu na PAX ,kde jsme nechali návštěvníky nahlédnout za oponu herního vývoje. To vše krátce před tím, než letos v říjnu vyšla uzavřená beta.

Přesto uplynulý rok v CDPR nebyl pouze o vytváření her. Mnoho členů našeho týmu pořádalo nebo se účastnilo množství konferencí a dalších videoherních akcí, kde jsme sdíleli znalosti s dalšími odborníky v oboru videoherního průmyslu. Byli jsme na Trojona horse was a Unicorn v Portugalsku, Industry Workshops ve Velké Británii a na Game Industry Conference v Polsku. Tyto zkušenosti, všechny svým způsobem cenné v nás však vyvolaly pocit, že v našem koutě Evropy podobně velká akce chybí. Ve spolupráci s městem Lodž jsme tak uspořádali Promised Land- festival digitálního umění pro profesionály videoherního průmyslu, filmu a reklamy.

Na festivalu Promised Land se sešlo více než 40 lektorů a přednášejících z celého světa, zastupujících firmy jako je Blizzard, Industrial Light & Magic, DIGIC nebo Naughty Dog. Program festivalu obsahoval nejen přednášky, ale také workshopy, panely a prezentace, při kterých mohli vývojáři zlepšit své dovednosti.

Paweł Mielniczuk (režisér, pořadatel festivalu Promised Land): S nápadem na uspořádání festivalu jsme přišli už před lety. Dát ho nakonec dohromady však vyžadovalo měsíce tvrdé práce. Rozhodli jsme se návštěvníkům nabídnout něco víc, než pouhou teorii. Takže kromě přednášek nabídl Promised Land také řadu praktických workshopů: například tradiční kresby, digitální grafiky nebo sochařství. V závěru festivalu tak návštěvníci i lektoři označili celou akci za velmi vydařenou a my už se připravujeme na další ročník.

Se starým rokem pryč a s novým na začátku bychom také měli shrnout naše úspěchy za posledních 12 měsíců. Zaklínač 3: Divoký hon- O víně a krvi získal ocenění v kategorii nejlepší rpg v rámci The Game Awards. Poté následovala řada zlatých joysticků v anketě Golden Joystick. V této anketě jsme byli také už druhým rokem vyhlášeni nejlepším studiem. Toto již 450 ocenění za CDPR převzal John Mamai, ředitěl naší krakovské kanceláře.

John Mamai (ředitel CDPR Krakov): Jsem tak zatraceně hrdý na to, že jsem dostal možnost pracovat s tolika talentovanými lidmi. Nejen s úžasným týmem ve Varšavě, kde jsem pět let pracoval jako výkonný producent pro značku Zaklínač, ale teď i v Krakově, která s Varšavskou pobočkou úzce spolupracuje v poslední době hlavně na datadisku O víně a krvi.

Zaklínač 3 byl vytvořen jen se zlomkem týmu, který teď pracuje na Cyberpunku 2077. Rychle rosteme, to však v žádném případě nesnižuje ducha naší spolupráce, které si tak ceníme. My všichni tvoříme CD PROJEKT RED a všechna ocenění jsou výsledkem spolupráce všech oddělení, ne pouze těch vývojářských. Jsme rádi, že se naše práce vyplatila a že hráči, novináři a kolegové z jiných studií rozpoznali vášeň se kterou tvoříme naše hry.

Jak tým roste, studium musí držet krok. V roce 2013 zabíral CDPR prostor o celkové velikosti cca 1100 metrů čtverečních. Dnes zabírá naše firma prostory o velikosti více než 6500 čtverečních metrů rozdělených mezi 3 města na dvou kontinentech. Dále také vytváříme příležitosti pro všechny zaměstnance, při kterých se můžou setkávat a trávit spolu čas.

Kyle Rowley (hlavní gameplay designér): Studijní výroční piknik, to bylo první místo, kde jsem se setkal s lidmi z firmy mimo okruh mých nejbližších spolupracovníků. Zrovna jsem se se svou ženou, dítětem a polovinou svých věcí přestěhoval z Finska do Varšavy. Piknik který následoval byl tak skvělou příležitostí, jak potkat nové lidi z týmu, mimochodem velice kreativními jedince. Protože nikdy nevíte, kdy a kde někdo přijde s nápadem, který se bude dát vyvážit zlatem… Něco jako úkol s mluvící Klepnou.

Tak to je vše- rok 2016 v kostce. Plný dobrodružství, emočích vzestupů a expanzí, expanzí a expanzí. Chceme vám poděkovat za to, že jste byli uplynulý rok s námi a doufáme, že s námi zůstanete i v tom následujícím. Výzvy čekají na nás všechny. Co takhle je překonávat spolu, podívej se na cdpred.com/careers a zjisti, které profese ti můžeme nabídnout. Už se nemůžeme dočkat.