Heroes desková hra v češtině

Shrnutí informací k datadisku O Víně a krvi

Rubriky: Zaklínač 3 | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Shrnutí informací k datadisku O Víně a krvi

Do vydání druhého a podle vyjádření CD Projektu také posledního datadiskového dobrodružství Geralta z Rivie zbývá už jen pár dní, proto nebude od věci shrnout vše, co si pro nás polští vývojáři, v přídavku s poetickým podtitulem O víně a krvi, připravili.

Paleta jako od Moneta

Příběh nás tentokrát zavede do nového, prosluněného a vínem překypujícího regionu Toussaint, při jehož vytváření se poláci inspirovali malebnou krajinou jižní Francie a středomoří. Už na prvních obrázcích můžeme vidět například růžemi obrostlá vinařství, krajinu posetou olivovými háji nebo renesanční město Beauclair, v jehož středu stojí zámek, jako vystřižený z Disneyho pohádky, zkrátka idyla.

Už teď je jasné, že těm hráčům, kteří si v původním Zaklínači stěžovali na přílišnou pestrobarevnost prostředí a kýčovité západy slunce, se CD projekt pravděpodobně nezavděčí. Pro ty ostatní však nabízí rozsáhlý region, rozlohou podobný Velenu nebo souostroví Skellige, což je na jediný datadisk úctyhodná velikost.

Jelikož to je z Toussaintu blíž do Rivie než do Velenu, velkou provázanost s původním světem nečekejte. Hra vás na místo určení zavede nejprve cut-scénou a pak už budete muset cestovat mezi Toussantem a původními zónami pouze pomocí rozcestníků známých z původní hry. Už teď se však vývojáři dušují, že Toussaint nabídne minimálně stejnou otevřenost jako původní hra, ne-li dokonce větší. Doufejme, že mají pravdu.

Válka, která hrála ve třetím Zaklínači tak významnou roli, se této malé jižní zemičce úplně vyhnula. Mrtvolami posetá bojiště, masové hroby, na nichž hodují nekrofagové tu tedy na(ne)štěstí nenajdete. Podle knižní série Toussaint nemá ani vlastní armádu. Jedinou ozbrojenou složku tvoří potulní rytíři, v zářivé zbroji, kteří jezdí krajinou a řeší občasné šarvátky mezi vinaři.

Společně s novou zónou se však ze hry pravděpodobně vytratí pověstná slovanskost, která učarovala miliónům hráčů po celém světě. Můžeme jen doufat, že hra společně s přidáním regionu, se stylizací typickou spíše pro západní RPG, nespadne do hlubin hloupých klišé, ve kterých se topí ostatní fantasy série. Pokud budou vývojáři z CD projektu opět schopni vytvořit dospělý a do detailu propracovaný svět, tak co na tom, že to tentokrát bude v trochu pohádkovějším hávu.

Upíři, už zase?

Příběh už však tak pohádkový nebude. V Beauclair totiž po nocích běhá tajemný a brutální vrah, jehož řádění už stálo život několik lidí a výše zmínění rytíři jsou proti němu samozřejmě bezradní. Situace, která by ve Velenu jen stěží vyvolala větší rozruch (někdo se většinou začne zajímat až tou dobou, kdy je vypleněna jedna nebo dvě vesnice), v Toussaintu znamená okamžitě všeobecnou paniku. Hádáte správně, strachem šílená šlechta tedy povolává nejschopnějšího lovce příšer v celé Temerii, vás… tedy Geralta z Rivie.

Celá hlavní linie se bude pravděpodobně točit kolem upírů a intrik na dvoře šlechtičny Anny Henrietty z Toussaintu. Nic víc ze zápletky vývojáři naštěstí neprozradili, protože příběh je jako obvykle velkým tahounem celého titulu.

Přihlédneme-li k číslům, tak vývojáři z CD projektu slibují třicet hodin trvající dobrodružství s více než devadesátkou nových úkolů a 14000 řádky dialogů (jen pro zajímavost Srdce z kamene jich mělo 6000). Nemůžeme se proto divit vyjádření developerů, že by obsah vydal na samostatnou hru.

Za zmínku stojí také množství bossů, které O víně a krvi přináší. Jen v tříhodinové novinářské verzi se musel Geralt potýkat s rovnou čtyřmi. Pokud to s podobnou intenzitou půjde dál, čeká nás pěkná hromádka unikátních soubojů, což je skvělé.

Knižní fajnšmekry určitě potěší informace, že svou roli v příběhu bude pravděpodobně hrát upír Regis a čarodějka Fringilla Vigo, se kterou měl Geralt v minulosti milostný vztah. Že by nová romance? Kdo ví.

Hráči slyšíme vás!

Nejen hráči využívající možnost nová hra+ určitě potěší změny, kterými si prošly některé herní mechaniky. Systém mutací a talentů se změnil směrem k větší variabilitě. To například znamená, že došlo ke zvýšení maximálního počtu aktivních talentů z devíti na dvanáct nebo přidáním dalších talentových možností, upravujících účinky zaklínačských znamení. Další vítanou změnou hlavně pro hráče na konzolích je úprava herního rozhraní, včetně všech statistik a tabulek obchodníků.

ovineakrvi

Pamatujete si, jak hráči už od druhého dílu brečeli, že si nemůžou obarvit svou zbroj? V tomto datadisku to půjde. Barvy budou k nalezení všemožně po celém regionu, ale kolik kombinací vývojáři ve výsledku přinesou nebo jakým způsobem se budou barvy používat, se zatím neví. Já osobně bych uvítal systém podobný poslednímu Dragon age, tak uvidíme.

Doporučená úroveň hráče je stejně jako u Srdce z kamene někde kolem třicítky, to však neznamená, že se do nové oblasti nebudete moci vydat už dříve. Jen pravděpodobně dostanete na budku a s brekem se vrátíte zpátky do Velenu nebo na Skellige.

Poslední sbohem

O tom, že se opravdu jedná o poslední dobrodružství Bílého vlka svědčí i fakt, že hráč dostane k dispozici vlastní vinařskou usedlost, kterou si bude moci upravit podle svého uvážení a možná si  najmout nějaké to služebnictvo. Komu by se potom ještě chtělo vyrážet na další dobrodružství že?

Pro toho, kdo si u teď nedočkavostí okusuje nehty, si vývojáři připravili působivý trailer a video diář, ve kterém popisují postupy a myšlenky důležité při vytváření celého datadisku.

Jinak už nezbývá nic než čekat a doufat, že se CD projekt s Geraltem rozloučí minimálně na stejné úrovni, jako ho před rokem přivítal v Divokém honu.

Objednat datadisk O Víně a krvi můžete zde.