– Doslovný překlad The Witcher 2: Assassins of Kings zní Zaklínač 2: Vrahové králů.
– TW2 je vyvíjen polským studiem CDPR. Vyvíjí jej i téměř stejný tým lidí jako jedničku.
– V Polsku se koproducentem hry stala firma Agora A.S.
– Atari Inc. je distributorem pro Severní Ameriku.
– 1C-SoftClub/Snowball Studios bude hru distribuovat v Rusku.
– CD Projekt má z hlediska distribuce na starost Polsko.
– Namco Bandai má na starost EMEA a Asia-Pacific region.
– Distributorem v ČR bude Comgad.
– O českém dabingu má Comgad rozhodnout během následujících měsíců.
– Hra je v současné době oznámena pro PC, avšak tvůrci chtějí hru vydat i na konzole.
– Konzolový remake má dělat sám CD Projekt RED (žádný outsourcing).
– Vydání PC verze je plánováno na Q1 2011.
– Webová stránka hry byla vytvořena firmou Bitter Lix.
– Tvůrci by rádi opět stvořili i sběratelskou edici hry.
– Hru si můžete zjednodušit díky naší sekci Zaklínač 2 Cheaty.
– Celá hra má být poháněna úplně novým enginem – TSOOD, který vyvinul CDPR.
– Engine je multiplatformní – tvůrci by chtěli hru vydat i na konzole.
– Fyzika bude založena na enginu Havok (CDPR si licencoval Havok Complete pro PS3, X360 a PC).
– Pro interní skriptování je využita Lua.
– Je známo, že engine bude používat normal mapping, HDR, parallax mapping a dynamické stíny.
– Loading-obrazovky u interiérů budou omezeny na minimum (interiéry se nahrají s exteriérem).
– Půjde importovat save ze Zaklínače (přenese se vybavení a část peněz peníze).
– K dispozici bude i editor pro vytváření vlastních módů.
– Hra by stále měla být XP-kompatibilní.
– Engine by měl údajně využívat určité prvky DirectX 11.
– Technologie EAX od Creative by měla být podporována.
– Hardwarové požadavky nejsou zatím oznámeny.
– Pohyb a hledání cesty (pathfinding) zabezpečuje PATHEngine.
– Maďarské studio 3D Brigade spolupracuje na tvorbě něčeho do Zaklínače 2.
– Žádné neviditelné stěny.
– Pro zachycení výrazu tváře byl použit facial motion-capture.
– Opět bude přítomna hloubku ostrosti v cut-scénách (DOF).
– 18.9.2009 prohlášeno, že hra je stádiu alfa – verze 0.8.0.235.
– Na konferenci 25.3.2010 byla hra stále prezentována s patičkou „alfa verze“.
– Na E3 2010 (15-17.6) byla hra stále prezentvána s patičkou „alfa verze“.
– Cyklus dne a noci má být mnohem realističtější.
– Příběh má mít 3 různé začátky a 16 různých konců!
– Dohromady má být v příběhu asi 256 cut-scén.
– Hra má navazovat na první díl (kdy Geralt zachránil Foltesta před neznámým vrahem).
– Mezi prvním dílem a druhým dílem má uplynout pouze několik měsíců.
– Hlavní příběhová linie má zabírat od 25 do 30 hodin (tzn. kratší než v jedničce).
– V příběhu my mělo dojít k vyjasnění toho, co se stalo po knižní smrti Geralta.
– Do hry budou zakomponovány flashbacky.
– Kingslayer a Geralt se již dříve potkali (v období na které ma Geralt amnézii).
– Hlava ve videu patří Demawendovi – králi Aedrinu.
– Geralt, Triss a Vernon budou mít mj. misi v Aedrinu.
– Navštívíme i městečko Flotsam.
– Tvůrci zamítli úkoly typu FedEx (tj. dones věc MN osobě XY v městě AB …).
– Při importu savů ze Zaklínače 1 bude mít jedno z rozhodnutí vliv i v tomto příběhu!
– Autoři jsou v kontaku se Sapkowským, nicméně na tvorbě hry (příběhu atp.) se nepodílí.
– Pro pochopení událostí ve dvojce nemusíte nutně hrát jedničku.
– V příběhu bude mnoho stěžejních rozhodnutí a více konců než v jedničce (tam byli tři).
– Kdo vás bude při daném úkolu/misi doprovázet může znatelně ovlivnit, jak úkol dopadne.
– Příběh bude rozdělený na kapitoly.
– Zda-li bude Geralt na začátku dvojky ostřílený zaklínač nebo opět nýmand se neví.
– Lokace mají být minimálně dvakrát tak větší, než byly v jedničce.
– Do lokací z jedničky se ve dvojce nepodíváme.
– Celý svět bude od začátku přístupný.
– Při navrhování světa čerpali autoři hodně ze slovanské kultury.
– Ve hře je mnoho odkazů na další evropské kultury (např. keltskou, skandinávskou a germánskou mytologii).
– Hlavním hrdinou bude opět zaklínač Geralt.
– Nepůjde hrát za více osob (budete kontrolovat pouze Geralta).
– Vrátí se schopnost meditace (a tentokrát nebude závislá na konkrétních místech).
– Geralt (z hlediska levelování) bude mít jakési tři archetypální složky – boj, mágie a alchymie.
– Alchymie bude spojena s minihrou.
– Hráč bude moci prostřednictvím mutagenů upravovat z části efekty jednotlivých dovedností.
– Brnění již nebude jednolitý kus, ale půjde jej skládat z rukavic, bot, opasků …
– Části brnění bude možno vylepšovat.
– Geralt už bude schopen překonávat překážky (třeba překsočit plot!).
– Ve hře bude větší možnost vytváření vlastních zbraní a brnění (přes 300 možností pro meč).
– Inventář bude přehlednější (rozdělen do částí) a neomezený.
– Předměty budou mít z části náhodně generované statistiky.
– Systém kartiček od žen, se kterými Geralt strávil noc, se již nevrátí.
– Erotické scény se přesunou do cut-scén a dialogových možností.
– Přítomno bude tradiční sbírání bylin a „částí“ živočichů/stvůr.
– Některé dovednosti se „odemknou“ speciální cestou (třeba za zabití x nestvůr).
– Vrátí se hraní kostek.
– Geralt bude moci protivníky porazit pěstma, když je nebude chtít „zranit/zabít“.
– Určitě se vrátí znamení Yrden i Aard.
– Systém časování úderů (jako v Zaklínači) již použit nebude.
– Geraltovy meče budou na zádech vedle sebe a budou uloženy v pochvách.
– Souboje mají být dynamičtější, filmovější a mnohem brutálnější.
– Momentální bojový systém přirovnává Gamespot k God of War sérii.
– Zbraně budou moct být sestavovány z několika částí.
– Bojové styly budou rozděleny na silný, rychlý a skupinový.
– Jednotlivé styly bude možno volně kombinovat bez jakéhokoliv přerušení.
– Půjde vytvářet komba (např. 2x rychlý úder + 1 silný srazí nepřítele).
– QTE systém umožní mnohem dynamičtější souboje s bossy (možnost boje v cut-scéně).
– Objeví se jedno nové znamení a ostatní bude více vyváženy.
– Ve hře bude volitelná obtížnost.
Zdroje: Tisková zpráva, oficiální fórum (thx szypek26 za překlady), oficiální stránka, Gamespot.com, Polygamia.pl, Official Factsheet, #0 Dev Diary, Gamespot, IGN, WitcherVault, GameInformer, Re-play a další