Ptáte se, co to jsou znamení? Jsou to jednoduchá kouzla či zakletí, která si zaklínači osvojili a obohacují jimi svůj boj. Ve hře je zpracováno celkem pět znamení. Všechna mají talentové stromy a dají se vylepšovat jako jiné vlastnosti. K jejich vyvolání znamení stačí pouhá gesta rukou a síla vůle. Abyste konkrétní znamení mohli vyvolat, musíte se jej nejdříve naučit. Tak můžete učinit u tzv. kruhů moci, které se vyskytují různě po světě.
Zajímavostí je, že obrázky pro jednotlivá znamení jsou založeny na alchymistických symbolech. Aard má symbol vzduchu, Igni je označeno symbolem ohně, Quen má symbol země a pro Axie byl zvolen symbol vody. (zdroj: witcher.wikia.com)
Je to jedno z nejjednodušších a zároveň nejčastěji využívaných znamení. Jde o telekinetický útok, který je schopen odhodit nepřítele a zničit některé překážky – např. rozbít sudy, otevřít dveře, rozrazit zeď. Postupným vylepšením můžete získat schopnost omráčení, vyražení zbraně či srážení na zem, avšak některé stvůry jsou vůči srážení imunní. Toto je první znamení, které se ve hře naučíte a to na začátku hry v laboratoriu pevnosti Kaer Morhen.
Podíváme-li se do knihy Krev Elfů, dozvíme se něco více o tomto znamení od Yennefer. Znamení Aard patří mezi psychokinetická kouzla, která používáme k vyslání energie požadovaným směrem. Název Aard je však záhadou. Pravděpodobně pochází ze starší mluvy, kde ard znamená „hora“, „horní“ nebo „nejvyšší“, avšak v celkovém kontextu je to nesmyslné, protože toto znamení je velice primitivní.
Toto znamení umožňuje vrhání nebezpečných plamenů, které sežehnou nepřátele v okruhu kolem vás. Při větším vylepšení můžete nepřítele dokonce podpálit, což mu značně ubere životy. Chcete-li si odpočinout u ohně a nemáte křesadlo, můžete využít Igni. Toto znamení se naučíte jako druhé a to v Podhradí v Kryptě. Pokud tento kruh náhodou minete, další najdete v druhé kapitole ve stokách v kryptě kultistů.
Jde o velice využívané znamení, které je mnohými považováno z hlediska hratelnosti za nevyvážené. Když totiž toto znamení vylepšíte na vysokou úroveň, častokrát se při souboji vyhnete vytáhnutí meče a nepřátele jednoduše usmažíte, jelikož budete dávat mnohonásobně větší zranění než při použití meče. Na závér dodám ještě malou zajímavost – ignis je latinsky oheň.
Vytvoří kolem vás neprostupný ochranný štít, který účinně pohlcuje veškeré (tj. magické i fyzické) útoky nepřátel kolem vás. Díky tomuto si můžete během bitvy například vypít lektvar či získat čas na útěk. Nesmíte však zahajovat další útok, jinak znamení přestane účinkovat. Významově v sobě obsahuje tedy i znamení chránící před magií – Heliotrop, které můžete znát z knižní ságy. Poprvé se toto znamení můžete naučit v jeskyni v bažinách.
Máte-li toto znamení a Igni na vyšších úrovních, je dobré obojí kombinovat. Nejdříve použít Quen, nalákat na sebe mnoho příšer, a potom několikrát použijete Igni. XP se jenom pohrnou. Pokud nemáte pochodeň či lektvar Kočka, můžete toto znamení využít také pro posvícení ve tmě.
Znamení umožňuje vytvoření magické pasti, která je schopna po určitou dobu zraňovat nepřátele. Při vylepšení může zpomalit, oslepit či otrávit vašeho nepřítele a tím vám umožní získat čas. Poprvé se toto znamení naučíte v bažinách v druidském hájku.
Pokud znamení natáhnete naplno, ze země vyletí bodáky a zraní všechny stvůry ve vaší blízkosti.
Znamení ovlivňující mysl nepřátel. Zvládne zmást mysl útočníků natolik, že se přidají na Geraltovu stranu či u nich vyvolá strach a oni prostě utečou. Toto znamení se naučíte jako poslední a to v mágově věži v bažinách.