Vývoj hry
1. Vítě, že původně jsme vůbec neměli hrát za Geralta? V prvních verzích se hrálo s vygenerovanou postavičku jako v Neverwinter Nights. Později se tvůrci rozhodli udělat „pevného“ hrdinu a zvolili Geralta. Dřívějšího hrdinu naleznete na starších screenshotech (např. zde).
2. Ve hře mělo být mnoho dalších lokací. Tato s názvem Mordownia (není to Mordýrna u Kaer Morhen?) byla zobrazena na mnoha nákresech (např. na tomto na witcher.phx.pl) a to i se začleněním do okolí. Nakonec ale byla tato lokace zrušena.
3. Ve hře měl být původně stolní fotbal jako easter egg! Vše ale nakonec bylo zamítnuto. Dnes to ve hře dokazuje jenom textura pro tento stůl a toto video, které je přímo od tvůrců.
4. Podívejte se na toto video z roku 2004. Ve srovnání s dnešní hrou zjistíte, že tenkrát vypadala úplně jinak! (thx Drog)
5. Ve hře mělo být původně i okrádání! Svědčí o tom např. tyto řádky z jazykového souboru hry:
Ukradl jsi zlatých. Chudák .
se té pokusil okrást!
Tvůj pokus o krádež byl odhalen!
6. Architektura budov v sobě mísí klasické středověké prvky spolu s elementy renesance. Ač jsou budovy založeny autentických či historických nákresech, žádné kopie měst nečekejte. Tvůrci dbali hlavně na popis z knižní předlohy. Autoři se přiznali v jednom rozhovoru (na RPGDot.com), že při tvoření Wyzimy se částečne inspirovali dokonce středověkou Prahou! V Obchodní čtvrti naleznete hodiny, které mají ciferník předělaný ze staroměstského orloje! Pevnost Kaer Morhen byla ve hře částečně vysvatěna dle hradu v Oravě na Slovensku. Vesnice a krčmy byly zase inspirovány v Muzeu Wsi Mazowieckiej w Sierpcu (účelem muzea je získávání a záchrana objektů lidové kultůry; thx MdT).
Odkazy
1. Eskel v prologu hovoří o gnómovi jménem Alfréd Nabel, který objevil substanci, jenž zvládne vyhodit do povětří sebevětší masu hmoty. Jde jednoznačně o odkaz na Alfreda Nobela, objevitele dynamitu.
2. Modroočko v 3. kapitole říká, že podle Giacoma Cassana je kulturní rozprava nejlepší předehrou. Jde o odkaz na Giacoma Casanovu.
3. Poustevník sídlící v polích ve 4. kapitole zná mnoho teorií o Svatém grálu. Jedna z nich hovoří i o Bronzovém Danovi (Bronze Dan) a je náramně podobná knize od Dana Browna (thx LynxCZ a marduk).
4. Jméno detektiva – Raymond Maarloeve – je odkazem na jméno spisovatele Raymonda Chandlera a jeho nejznámější postavy Philipa Marlowea.
5. Zajímavá je ingredience jménem kameny z Ys. Ys je mýtické město postavené v Douarnenezské zátoce u Bretaňského poloostrova, které je pohlcené vodou.
6. Zahin Schmartz – Jméno je asi německého původu. Buď je utvořeno dle slov die Zähne – zuby a schmarotzen – přiživovat se, nebo zahnschmerzen – bolesti zubů. Vzhledem k tomu, že pracuje jako zubař, tak je tato teorie celkem pravděpodobná.