Boj

Rubriky: | komentáře

Vývoj

Boj je nedílnou součástí hry. Co by jinak profesionální zabiják nestvůr dělal, že? Tvůrci se snažili vymyslet inovativní systém, který by nebyl jenom zuřivým likvidováním myši jako v Diablu nebo nudným sezením jako v Dungeon Siege, ale byl zábavou a plný napětí. Jak se jim to povedlo, můžete posoudit sami ve hře.

Souboje probíhají realtime, jsou dynamické a plné mnoha taktických prvků. Pohyby hrdiny byly nasnímány za pomoci Motion Capture technologie, kde účinkovali najatí profesionální kaskadéři a lidé cvičení v boji s mečem. Polsko má v tomto směru velkou výhodu, jelikož mají speciální akademii pro kaskadéry. Konkrétně na animacích pracovali: Pawel Pliszka – koordinátor choreografie, Maciek Kwiatkowski – dablér zaklínače a Pawel Jabłonski – dablér nepřátel. Jejich práce byla dodatečně kontrolována hlavním grafikem Adamem Badowskim a hlavním animátorem Kamilem Kozłowskim, který dohlížel na vizuální aspekty bojových sekvencí.

Unikátní bojový styl v sobě kombinuje středověký boj s mečem, streetfight, aikido a další japonská bojová umění. Přes 900 hodin trvalo vytvoření základní choreografie. Další dva týdny se ji kaskadéři učili a pilovali ji k dokonalosti. Stejnou dobu trvalo i samotné nahrávání animací s motion capture. Dohromady souboje tvoří kolem 200 různých animačních sekvencí.

Základní mechanismy

Základním elementem je včasné kliknutí (vždy když je meč ohnivý) na protivníka pro udržení bojové sekvence. Když kliknete příliš brzo nebo příliš pozdě, sekvence se zruší a nepřítel vás zraní. Tento systém je obohacen o velké množství prvků a souboje jsou skutečně zábavné a napínavé.

Souboje ale nejsou jenom tupé machání mečem. Výhodu můžete získat požitím správného lektvaru, zapálením nebezpečné petardy či naolejováním meče, překováním meče. Při boji také můžete používat zaklínačská znamení, což jsou jednoduchá magická zakletí. Geralt má velice dobré reflexy a proto nemusíte útoky nepřátel aktivně blokovat, jelikož se o to snaží Geralt automaticky. Je také velice důležité zvolit vhodný meč a bojový styl, ale o tom se dočtete již níže.

Ocelový meč

Tento meč získáte ještě během Prologu.

Geralt využívá ocelový meč hlavně proti nepřátelům lidského typu. Občas jej lze použít i vůči stvůrám, avšak některé jsou vůči němu imunní a tak nezbývá než použít meč stříbrný.

Ocelový silný – Jinak také nazývaný Temerský ďábel. Vyvinuli ho temerští landsknechti, prostí muži. Je výhodný vůči velkým a pomalým nepřátelům na které je nutno působit velkou silou. Proti mrštným a lehkým nepřátelům se vám ale nevyplatí.

Ocelový rychlý – Tento styl je nejlépe využitelný vůči obratným nepřátelům. Je velmi přesný a nedává nepříteli moc šancí na protiútok. Jeho správný název je Addan Aenye, což v překladu znamená ohnivý tanečník. Tvůrcem je elfí básník a šermíř Nissail, který ho odvodil z pohybu divokých koček, zejména ocelotů. Tento styl využívá zejména elfí aristokracie.

Ocelový skupinový – Správné jméno tohoto stylu je Viroledanský Naev’de Feaine Glaeddyv, což v doslovném překladu znamená „devět slunečních mečů“. Byl vyvinut viroledanskými šermíři. Jde o značně složitý systém různých seků a výpadů. Tento styl využijete, když vás obklopí skupinka nepřátel. Mistři zvládnou bojovat dokonce s devíti protivníky naráz.

Stříbrný meč

Tento meč získáte v průběhu příběhu a to až na začátku 2. kapitoly.

Bojové styly pro stříbrný meč jsou odvozené od stylů pro meč ocelový, avšak je zde pár rozdílů. Nepoužívají se zde žádné kryty ani odvety, ale hlavně úhybné obraty, kroky, piruety a další akrobatické kousky.

Stříbrný silný – Tento bojový styl je velice výhodný vůči velkým a pomalým nepřátelům na které je nutno působit velkou silou (ghůlové, alghůlové, archespory a další).

Stříbrný rychlý – Nejlépe je využít tento styl vůči obratným nepřátelům (barghesti, utopenci, přízrak …). Je velmi přesný, avšak dává menší zranění než silný styl.

Stříbrný skupinový – Tento styl vužijete hlavně když vás obklopí skupinka nepřátel. Například proti skupince utopenců v bažinách je naprosto ideální.

Odebírat
Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments