Doporučená úroveň: 15
Lokace: Velen
Aktivace: Dojděte k ďablově jámě jihovýchodně od Stromu oběšenců a promluvte s knězem.
Odměna
- 75 zkušeností za zabití Morovce a dokončení úkoli
- 200 korun od kněze Večného ohně za splnění úkolu
Na úkol narazíte ve Velenu, jihovýchodně od Stromu oběšenců. Nový úkol sice je hned na začátku dění příběhu ve Velenu, přesto doporučujeme jít do toho alespoň na úrovni 13 (pokud jste začali hrát od znovu).
Poznámka: Vývojáři doporučují minimálně level 15. Já měl na 11 levelu orosené čelo :)
Úkol zadává mladý kněz Věčného ohně, který právě dokončil studium a chce pomáhat lidem nedaleko Ďáblovy jámy ve Velenu. V tomto případě si přeje, aby byl opuštěný důlní systém v Ďáblově jámě vyčištěn od všech hrůz, které úkrývá z předešlých dob.
Pokud jste již stihli absolvovat vedlejší misi Pohřební hranice, můžete nadhodit, co se tam stalo, pakliže vyšla najevo pravda o knězi. Nicméně v tomto rozhovoru to nebude mít žádný vliv. Po přijetí úkolu vám jáhen daruje klíč k odemčení brány dolu.
V první oblasti, vpravo nahoře v malé chatrči, lze nalézt vzkaz od Reinalda, ve kterém popisuje situaci. Pokračováním dále se dostanete ke vstupu do dolu, kde lze natrefit na přišpendlený dopis od Reinalda, jenž prozrazuje, že je Reinald zaklínač. Po vstupu do dolu uslyšíte hlas, který volá a žádá abychom mu spěchali na pomoc.
Poznámka: V dole potkáváte magická místa, která jdou oživit Magickou lampou od Keiry Metz získanou v misi Myší věž. Bohužel se objevování a přehrávání těchto spiritálních míst nijak neváží na dějovou linku ani dopady ve hře.
Za hlasem jen když pospícháte
Při pokračování můžete jít buď do rozpadlé chatrče před vámi, nebo pokračovat po schodech dolů – jak se vás snaží přimět hlas. Pokud se však chcete porozhlédnout, použijte zaklínačské smysly, čímž si všimnete starých znaků Vlčí školy a pak v pravé zadní místnosti další věci na prozkoumání.
Jakmile se dáte po schodech dolů, najdete rozdělenou cestu, kde se vás tajemný hlas snaží navést doprava, ale pravděpodobně si hned na levé cestě všimnete plazící se mrtvoly.
Obecně když hráč neposlouchá hlas má možnost prozkoumat důl a dozvědět se více o příběhu v pozadí. Je totiž nutné podotknout, že s dokončeným úkolem se doly Ďáblovy jámy zase uzavřou a zpětně již nepůjdou prozkoumat (pokud tedy nemáte na PC nainstalovaný Devil’s Pit mód).
Pokračujte vlevo a prozkoumejte celý důl. Snažte se postupně najít všechny dopisy Reinalda a vytvořit Reinaldův filter. Poslední dopis naleznete na velký dvěřích, do kterých když vstoupíte tak uvidíte Reinalda uvězněného v solném stalagmitu. Jakmile jej Aardem vysvobodíte už není cesty zpět, jak dál prozkoumat důl.
Posedlost v solném komplexu
Dialogy, které se odehrají poté, co ho osvobodíte se liší podle toho, zda jste prozkoumali oblast nebo ne. Pokud jste dokončili průzkum a vytvořili Reinaldův filter, tak poznamená, že jeho síla slábne a že ho Červený Morovec téměř ovládl. Následně vás vyzve, aby jste mu lektvar dali. V takovém případě je zde několik nepovinných dialogových voleb, které ho mohou prověřit zda mluví pravdu. Pokud mu lektvar nabídnete, shodí ho na zem, aby ho nebylo možné použít, protože vám řekne, že ho duch ovládl. V opačném případě, pokud se rozhodnete si ho nechat, vás skutečný Reinald upozorní, abyste ho vypili a dokončili dílo, které on začal. Pokud lektvar nemáte bude se Reinald po osvobození smát a prozradí, že to není Reinald, ale posedlá podoba zaklínače, čímž začne boj.
První souboj s posedlým Reinaldem je poměrně snadný, pokud jste četli všechny poznámky. Nejjednodušší způsob, jak se s ním vypořádat je použít na oslabeného Reinalda Yrden a pak Aard (pokud má plné zdraví, tak alespoň 3x za sebou). Samozřejmě se s ním můžete sekat mečem (tak jako jsem to například dělal já), což může celý zápas prodloužit vzhledem k jho libosti v používání znamení Quen.
Jakmile porazíte Reinalda objeví se Červený Morovec. Občas ho můžete oslabit Yrdenem, ale skutečné poškození udělá jen meč, proto si dobře rozložte síly a lektvary. Bohužel ani oleje v tomto případě nepomůžou.
Po zabití Morovce bude Reinaldův duch konečně volný a promluví k vám. Můžete se ho zeptat na další informace o zaklínači a na to, jak dlouho tam byl uvězněn. Ve všech případech vám po ukončení rozhovoru dá schéma na své brnění a meče.
Nakonec vyjde najevo, že Reinaldův duch je stále neklidný a chce konečně najít klid, než bude moci opustit svět. Dialogy vedou buď k závěru, kdy přivedete mladého kněze Reinaldovi, čímž ho můžete následně buď zabít nebo bránit. Nebo necháte tělo Reinalda spálit, čímž se předejde jakékoliv tragické interakci.
Záznam z deníku
Často se říká, že ty nejtemnější zákoutí jeskyní slouží jako domov pro ty nejděsivější na Kontinentu, které skýtají jen pramalou naději na vítězství nebo útěk. Jediným řešením pak může být uzavřít je před světem v naději, že zůstanou pohřbené navždy.
Jistý kněz Věčného ohně však zjistil, že naděje a motlitba občas nestačí. V rozsáhlem dole v Ďablově jáme se ukrývá přízrak, jehož samotná přítomnost prý plodí mor. Jelikož hrozilo, že se neprodleně dostane na svobodu, hledá klerik nové řešení – pomoc Zaklínače.
Ta bytos, která strašila v Ďáblově jámě se ukázala být Červeným morovcem. Zatímco Morová panna se považuje za zatraceného ducha, který kdysi býval člověkem a nyní je jeho prokletím šířit mor, Morovec se považuje za zlou sílu zrozenou ze soustředěného kolektivního utrpení morových obětí. Dokáže posednout lidská těla a získat tak hmotnou podobu, aby páchal chaos. Tento postup hostitele nenávratně poškozuje, takže Morovec nesoutále hledá silnější, odolnější těla. Je tedy kurtou ironií usudu, že díky zaklínačské imunitě představuje zabiják příšer dokonalou schránku, nad kterou může přízrak získat moc. Síla Červeného morovce však naštěstí není tak absolutní, aby ho zkušený zaklínač nedokázal porazit – ačkoliv i tak po vynaložení značného úsilí. Jakmile se přízrak oslabí, je možné lapit ho znamením Yrden a pak ho vyhnat z těla hostitele Aardem, čímž vznikne příležitost ho porazit. Reinaldův filter nabízí výhodu v podobě zvýšené síly zaklínačských znamení.