Heroes desková hra v češtině

Mám hrát next-gen Zaklínače 3 na Performance nebo Raytracing?

Rubriky: Zaklínač 3 | komentáře

Tak co? Hrajete? My jsme next-gen aktualizaci Zaklínače 3: Divoký Hon věnovali celý víkend. Skvělý návrat v ještě v hezčím provedení! S vydáním se samozřejmě nesly nějaký ty neduhy a bugy na Playstation verzi, které následně postihly snad všechny platformy. Důležité je, že vývojáři pilně pracují na opravách a obecné stabilitě celé hry. Konečně je tu tedy prostor na porovnání některých konfigurací a to zejména na režim nastavení na performance nebo raytracing.

Vylepšení něčeho, co už bylo krásné

Reč je více o drobnostech než o úplném přepracování hry, což je v případě Zaklínače 3 naprosto v pořádku – cokoli zásadnějšího by akorát ohrožovalo původní směr, jak se už nesčetněkrát stalo u některých remasterovaných her. O čem tedy nový update je? V podstatě se klade více důrazu na detail v obraze. Textury jsou kvalitnější, listí je hustší a obecně vzrostla celková úroveň detailů.

Vše pro fanoušky Zaklínače!

Novigrad se nyní pocitově mnohem více blíží záběrům před vydáním, které jsme viděli v roce 2015 – hustší davy a obecně mnohem větší dění. To jest ten povrchový základ.

Konečně se totiž jedná o update na éru PS5/Series X, kde musíme klasicky volit mezi performance a raytracing režimi. Pro a proti jsou na papíře zcela jasné. Raytracing zajistí realističtější osvětlení, stíny a odrazy, ale s omezeným FPS na 30. Performance režim vám poskytne krásně plynulý režim s 60 FPS.  Nicméně s plošším osvětlením, méně přesnými stíny a odrazy v prostoru obrazovky, které možná vypadají dobře, dokud si nečnete hrát s kamerou a celkovým pohledem ve hře.

Tak jak? Výkon nebo Paprsky?

Při malebných západech slunce a romatických panoramatech, které ve třetím Zaklínači jsou by se to mohlo na první pohled zdát poměrně jasně. Zdání, ale klame. Při porovnání vedle sebe má sice režim RT mnohem hezčí odrazy – ale nejsou natolik hezké, aby to stálo za zásah do výkonu.

Jaký mód tedy vybrat? Podle nás má navrch performance režim. FPS navíc jsou nezbytné, aby se boj plný úskoků a úhybů před nepřáteli dobře ovládal, což může být ve hře jako je Zaklínač často klíčový faktor. Při 30 snímcích za sekundu působí pohyb zpomaleně, navíc RT je při praktickém hraní a bojí vlastně k ničemu. Když se sice díváte na řeku, všimnete si propracovanějších detailů v okolních odrazech. Kaluže vypadají hezčí. V ponurých a vlhkých vnitřních prostorách, jako je Kaer Morhen, dodávají třpytivá světla a hluboké temné stíny prostředí jedinečnou dramatičnost. Detail je tedy velmi propracovaný a pro foto soutežě bych rozhodně volil RT mód.

Pro plynulé hraní se tedy raději chopte performance módu pro skvělý zážitek ze hry. 

Závěrem je také nutno dodat, že majitelé konzolí jsou na poli Ray Traycingu ještě stále o mnoho věcí okleštěni. Na své si přijdou jen majitelé nadupaných PC sestav, kterým se dilema mezi RT a performance režimem bude pochopitelně zvětšovat.

Kdyby vám chyběly nějaké dárky na Vánoce, můžete se mrknout do našeho obchodu, kde najdete Zaklínačské knihy nebo oblečení a suvenýry! Objednávky jsou odeslány do druhé dne!

Odebírat
Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments